Archiwalne wpisy:
Październik 2020
P W Ś C P S N
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Kategorie:

Innowacja pedagogiczna: Poznaję siebie, odkrywam świat. Dziennikarstwo w służbie resocjalizacji

Mamy ogromną przyjemność poinformować Państwa, że w roku szkolnym 2020/2021 wychowankowie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Malborku realizować będą innowację pedagogiczną Poznaję siebie, odkrywam świat. Dziennikarstwo w służbie resocjalizacji.

Dziennikarstwo umożliwia człowiekowi nabywanie, kształtowanie i doskonalenie wielu umiejętności społecznych, daje szansę na zdobywanie nowych informacji i poszerzanie posiadanej już wiedzy, pozwala na rozwijanie swoich pasji oraz usprawnianie umiejętności konwersacyjnych, retorycznych i pisarskich. Celem nadrzędnym niniejszej innowacji jest wykorzystanie możliwości stwarzanych przez pracę dziennikarską do wsparcia procesu resocjalizacyjnego wychowanków naszego Ośrodka.

Program realizowany w roku szkolnym 2020/2021 obejmuje działania mające na celu poszerzenie zainteresowań chłopców, ukazanie im alternatywnych form spędzania czasu wolnego w oparciu o wydarzenia kulturalne i sportowe, tworzące poczucie przynależności do wspólnot ośrodkowej, regionalnej i państwowej oraz utożsamianie się z nimi, zaprezentowanie specyfiki pracy zawodów związanych z mediami, doskonalenie umiejętności tworzenia różnych form pisarskich, poszerzanie zakresu słownictwa, kształtowanie umiejętności prowadzenia dialogu oraz dostosowanie języka i zachowania do miejsca oraz rozmówcy, a przede wszystkim budowanie poczucia własnej wartości oraz wiary w siebie i swoje umiejętności.

Planowane działania (z możliwością bieżącej modyfikacji terminów):

09.2020-06.2021: aktywne uczestnictwo w życiu placówki poprzez obecność podczas wszystkich wydarzeń organizowanych przez społeczność MOW, redagowanie strony internetowej Ośrodka oraz profilu facebookowego koła dziennikarskiego „MOW News”, publikowanie pojedynczych tekstów, doskonalenie umiejętności pisania relacji, sprawozdania, notatki, recenzji, felietonu, wywiadu, tworzenie dokumentacji zdjęciowej,  prowadzenie i nagrywanie rozmów.

09.2020: integracja grupy redakcyjnej, poznawanie własnych zainteresowań, mocnych i słabych stron, werbalizacja celów, planów i marzeń (trenowana forma: notatka)

10.2020: obserwacja meczu piłkarskiego, uczestnictwo w konferencji prasowej (sprawozdanie)

11.2020: wizyta w redakcji telewizyjnej, rozmowa z dziennikarzem o specyfice jego pracy (relacja, wywiad)

12.2020: obserwacja wydarzenia kulturalnego (filmu/spektaklu) oraz późniejsza analiza jego recenzji (recenzja)

01.2021: wizyta w rozgłośni radiowej, rozmowa z dziennikarzem o specyfice jego pracy (relacja, wywiad)

02.2021: wywiad ze znaną osobistością świata sportu (wywiad)

03.2021: wizyta w redakcji gazety, rozmowa z dziennikarzem o specyfice jego pracy (relacja, wywiad)

04.2021: wizyta w redakcji portalu internetowego, rozmowa z dziennikarzem o specyfice jego pracy (relacja, wywiad)

05.2021: wywiad ze znaną osobistością ze świata kultury/rozrywki (wywiad)

06.2021: uczestnictwo w wydarzeniu kulturalnym na terenie miasta/regionu (sprawozdanie, felieton), podsumowanie innowacji poprzez stworzenie prezentacji multimedialnej

autorzy: Michał Bianga, Tadeusz Świderski